KRIZOVÁ KOMUNIKACE A MASOVÁ MÉDIA: | | (pdf ke stažení) |
Je to trénink právě pro Vás?
Už se Vám stalo, že se Vaše společnost, úřad, instituce nebo firma dostala do nepříjemné, kritické situace, která měla silnou či nežádoucí odezvu v masových médiích? Pokud ne, dokážete si představit, že taková situace může nastat? Jste v manažerské, obchodní či odborné pozici, ve které musíte reagovat na zvýšený zájem médií? Nebo jste dokonce tiskovým mluvčím, pracovníkem tiskového nebo „PR“ oddělení? Pokud ano, možná si kladete otázku: „ Co, jak a kdy říci médiím, veřejnosti v okamžiku krize? Bude moje sdělení adekvátní, pomůže uklidnit situaci nebo naopak ještě přilije olej do ohně? “ Víte jak se nejlépe zachovat? Jakou zvolit komunikační strategii? Během intenzivního jednodenního tréninku krizové mediální komunikace Vás připravíme na Vaše vystupování v médiích v situacích, které mají charakter konfrontace nebo krize. Procvičíte si správné formulování odpovědí na nekompromisní otázky novinářů, vystoupení na tiskové konferenci i přirozené chování ve studiu. Pomocí simulace reálných situací se naučíte adekvátně reagovat, formulovat řešení ve strategické a praktické rovině. Naučíte se vyjadřovat postoje tak, aby byly jasné, přesné, přesvědčivé a těžko zneužitelné. Získáte potřebnou jistotu. Na možnou krizi budete připraveni! Jak je trénink koncipován, jak proběhne?
Speciálně je zaměřen na simulaci krizových situací, do kterých se můžete ve vztahu k médiím dostat, a jejich řešení ve strategické a praktické rovině. Umožňuje procvičení nestandardních, krizových situací mediální komunikace (interview, tisková zpráva, účast v diskusi ve studiu…), a to formou rolových her přímo v TV studiu s okamžitou možností analýzy videozáznamu a hodnocení.
O čem?
Vlastní obsah tréninku je pásmem reálných, kritických situací, které zadáním maximálně navozují atmosféru krizové komunikace. Situace jsou záměrně voleny z jiných profesních oborů, než ve kterých se účastníci tréninku běžně pohybují. Cílem je vyvarovat se stereotypních přístupů, naučit se nalézat „bezpečná“ řešení, která mají jednotná východiska a umožňují aplikaci na většinu komunikačních situací s charakterem konfrontace nebo krize.
S kým, kdo Vás bude trénovat?
Trénink vede lektor Jozef Ftorek. Studoval žurnalistiku a masovou komunikaci na FSV UK v Praze a na New York University v USA, kde také získal titul Master of Arts in Media Ecology (1998). V letech 1998 – 1999 působil jako redaktor zahraniční redakce zpravodajství TV NOVA, později, jako externí redaktor a reportér České televize (2000 – 2003). Získal cenné zkušenosti při práci tiskového mluvčí (CK FISCHER) i jako manažer v public relations agentuře. Podílel se také na přípravě mediální kampaně pro podporu profesionalizace Armády ČR. Rozumí tedy i potřebám a pocitům na straně klienta. Prošel trenérským kurzem vzdělávací společnosti SMARTER, kde následně pracoval jako trenér a konzultant. V současné době pedagogicky působí na Škole mezinárodních a veřejných vztahů Praha. Media trénink realizuje společně s kvalifikovanými asistenty. Trénink je veden v českém nebo anglickém jazyce.
Kdy, kde a za kolik?
Kdy: Dohodou.
Místo: TV studio Holly.
Cena: Orientační cena za jednodenní trénink činí 13.500,- Kč (včetně DPH) na osobu. Finální cena je stanovena po dohodě s klientem. Zahrnuje pronájem studia, učební materiály, občerstvení a stravování.