MEDIA TRAINING: | | (pdf ke stažení) |
Je to trénink právě pro Vás?
Může se stát, že budete prezentovat firmu, instituci či organizaci v médiích? Jste v manažerské, obchodní či odborné pozici, ve které můžete vzbudit zájem novinářů? Nebo jste dokonce tiskovým mluvčím, pracovníkem tiskového nebo „PR“ oddělení? Pokud ano, možná si kladete otázku: „zvládnu to, nebude mi vadit mikrofon, kamera, studio? Nezamotám se do toho? Neřeknu něco, co nechci? Nebude to trapas?“ Během dvoudenního tréninku mediální komunikace Vás připravíme na Vaše vystupování v médiích, na správné formulování odpovědí na otázky novinářů, na psaní tiskových zpráv, na vystoupení na tiskové konferenci i přirozenému chování ve studiu. Pomocí simulace reálných situací se naučíte správně reagovat, formulovat názory a vyjadřovat postoje tak, aby byly jasné, přesné a těžko zneužitelné. Získáte potřebnou jistotu, nebudete médii zaskočeni! Jak je trénink postaven, jak proběhne?
Trénink používá tři základní metody. Za prvé: vysvětlení situací, do kterých se můžete ve vztahu k médiím dostat a osvětlení pozadí (motivů) těchto situací. Za druhé: procvičení základních situací mediální komunikace (interview, tisková zpráva, účast v diskusi ve studiu…) formou rolových her a případových studií v tréninkovém sále s možností videozáznamu, analýzy a hodnocení. Za třetí: práce v profesionálním rozhlasovém a televizním studiu, s okamžitým hodnocením záznamu.
Obsah?
Trénink obsahuje následující základní oblasti znalostí a dovedností, kterými účastníci postupně projdou:
- Média a jejich lidé: jak a proč se k vám novináři chovají tak, že …
- Jak se nebát novinářů a jejich technických prostředků
- Jak se připravit na vedení rozhovoru (televize, rozhlas, tisk)
- Jak informace pro média formulovat věcně, jasně bez rizik
- Identifikace a volba správných komunikačních kanálů /médií
- Úvod do krizové komunikace
- Seznámení s prostředím profesionálního studia. Nácvik rozhovoru ve studiu
- Co když jste zván do pořadu… (Kulatý stůl, diskusní pořady - moderátor, ostatní účastníci a Vy).
- Jak se připravit na tiskovou konferenci, prezentaci, jak ji vést.
Lektor - trenér?
Trénink povede lektor Jozef Ftorek. Studoval žurnalistiku a masovou komunikaci na FSV UK v Praze a na New York University v USA, kde také získal titul Master of Arts in Media Ecology (1998). V letech 1998 – 1999 působil jako redaktor zahraniční redakce zpravodajství TV NOVA, později, jako externí redaktor a reportér České televize (2000 – 2003). Získal cenné zkušenosti při práci tiskového mluvčí (CK FISCHER) i jako manažer v public relations agentuře Ogilvy. Podílel se také na přípravě mediální kampaně pro podporu profesionalizace Armády ČR. Rozumí tedy i potřebám a pocitům na straně klienta. Prošel trenérským kurzem vzdělávací společnosti SMARTER, kde následně pracoval jako trenér a konzultant. V současné době pedagogicky působí na Škole mezinárodních a veřejných vztahů Praha. Media trénink realizuje společně s kvalifikovanými asistenty. Trénink může být veden v českém nebo anglickém jazyce.
Kdy, kde a za kolik?
Kdy: Dohodou.
Místo: Praha, tréninkový sál + profesionální TV studio.
Cena: Orientační cena za dvoudenní trénink činí 18.000,- Kč (včetně DPH) na osobu. Finální cena je stanovena po dohodě s klientem. Zahrnuje pronájem TV studia, učební materiály, občerstvení a stravování.