PUBLIC RELATIONS JAKO OVLIVŇOVÁNÍ MÍNĚNÍ: | | (pdf ke stažení) |
O čem a pro koho?
Program poskytuje komplexní pohled na problematiku oboru PR, který nedefinuje a nevnímá pouze jako součást podnikového marketingu nebo „vztahy s veřejností“, ale jako
dovednost ovlivňování mínění - vytváření souhlasu. Zmíněná dovednost se uplatňuje v mnoha aspektech společenského života, zejména v politice, obchodu (marketingu) nebo vzdělávání. Automaticky tak zahrnuje mnohé kulturní, zejména masmediální výstupy: film, zpravodajství, publicistiku, reklamu i propagandu (v jejím historicky podmíněném vnímání).
Širší východisko v pojetí předmětu PR i kritický pohled na některé tradiční mýty provázející praktické použití zavedených, zejména agenturních technik PR, je určeno každému, kdo je otevřen novým poznatkům, pohledům a kritickým přístupům. Program je inspirací k vlastnímu hledání komunikačních východisek tam, kde šablonovitá řešení podle dostupných manuálů a doporučení externích PR specialistů přináší jen relativní výsledky. Program je, už podle svého názvu:
Public Relations jako ovlivňování mínění - Jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat - Teorie a praxe ovlivňování mínění, určen tomu, kdo je z podstaty své profesní činnosti nucen efektivně komunikovat s veřejností nebo jinými zájmovými skupinami, a to zejména prostřednictvím masmédií, jež představují klíčový komunikační kanál moderní společnosti.
Jedná se zejména o:
- pracovníky v podnikovém marketingu a reklamě,
- pracovníky v oddělení vztahů s veřejností (PR),
- pracovníky agenturního PR,
- studenty komunikačních, mediálních studií,
- politiky,
- pedagogy.
Jak je „trénink“ postaven, jak proběhne?Trénink je pojat jako interaktivní přednáškový program. Je určen pro účastníky, kteří již v problematice ovlivňování mínění disponují základní sumou teoretických znalostí a praktických dovedností. Program je speciálně zaměřen na objasnění a praktické procvičení teoretických východisek komunikace a ovlivňování mínění. Samozřejmým obsahem zaměstnání jsou rolové hry a brainstorming. Součástí programu je i „domácí úkol,“ písemně zpracovaný návrh PR kampaně dle zadání lektora a jeho společné, individuální vyhodnocení.
Obsah? 1. | Public Relations: geneze, současnost, aktuální trendy | 4. | Public Relations nebo propaganda? |
2. | Public Relations a PR agentury (agenturní PR)
| | - Public Relations ve službách informační války |
| - Jak definují agentury Public Relations | 5. | PR a etika |
| - Nejčastější typy a techniky agenturního PR | 6. | Public Relations a Media Relations |
| - Odměna za práci PR agentury | | - Účinky obsahové produkce masových médií |
| - Ideální pracovník pro PR (podle PR agentury) | | - Masová média jako průmysl |
3. | PR, reklama a marketing | 7. | Metody předání, zprostředkování zájmového sdělení |
| | | |
Lektor?
Jozef Ftorek, M.A.: Studoval žurnalistiku a masovou komunikaci na FSV UK v Praze a na New York University v USA, kde také získal titul Master of Arts in Media Ecology (1998). V letech 1998 – 1999 působil jako redaktor zahraniční redakce zpravodajství TV NOVA, později, jako externí redaktor a reportér České televize (2000 – 2003). Získal cenné zkušenosti při práci tiskového mluvčí (CK FISCHER) i jako manažer v public relations agentuře (Ogilvy PR). Podílel se na přípravě mediální kampaně pro podporu profesionalizace Armády ČR. Pracuje jako media lektor a konzultant. Pedagogicky působí na Škole mezinárodních a veřejných vztahů Praha.
Kdy, kde a za kolik?
Místo: Praha, tréninkový sál
Kdy: dohodou
Cena: základní cena za jednodenní program činí 6.700,- Kč (včetně DPH) na osobu. Finální cena je stanovena po dohodě s klientem. Zahrnuje pronájem tréninkových prostor, odborné materiály, občerstvení a stravování.